Sådan finder du den rette tekstforfatter
27. september 2021Tekstforfattere bliver der flere og flere af. Virksomheder søger tekster til deres hjemmesider, brochurer, menukort, blogs, faghæfter e.l. De har ikke selv tid til at skrive teksterne eller har svært ved at formulere deres budskab.
Og her opstår behovet. Et stigende behov, når vores hverdag bliver stadig mere digital, stadig mere skriftlig.
Tænk engang, at der var eksperter i debatten, der dømte skriften ude, da mobiltelefonerne ramte vores hænder. Mere forkert kunne det ikke være.
Det store sortiment
Tekstforfattere fås i mange forskellige prisleje. Du kan finde de helt billige, der skal skriver SEO og linkbuilding-tekster.
Disse skal hjælpe din virksomhed med at stige til tops, når nogle søger efter jeres ydelse, produkt e.l. Som regel vil disse tekster var bedst stillet hos en tekstforfatter, det tager tid at formulere selv meget simple tekster.
Behovet for en tekstforfatter er derfor stort i de små, når det gælder tekster, I ikke selv har tid til.
Nu kommer vi til en tekstforfatter, som er noget mere interessant. Her er det teksthjælperen til jeres store kampagner eller til fagblade.
- Det kunne være, at jeres blog mangler noget seriøst og givende indhold.
- Det kunne være, I ikke altid sætter punktum og komma korrekt på menukortet.
- Det kunne være, at I mangler hjælp til at formulere jeres mål og salgspunkter på skrift
Her kommer de lidt mere erfarne og noget dyrere tekstforfattere på banen.
Lad den bedste stige til tops
Tekstforfatter, som de er flest, har til opgave at skaffe trafik på din hjemmeside. Til det formål skal deres tekster være skarpe, korrekt skrevet, sælgende og tilpasses søgemaskinerne.
Derfor vil alle professionelle vide, hvad der er dos and donts, når det kommer til noget som keywords. Det kan du jo udnytte.
Hvis du søger en tekstforfatter, der virkelig forstår at ramme søgemaskinerne, så kan du komme langt med en Google søgning. Den øverste må have gjort sit job bedre end de øvrige.
Du kan også gøre din søgning mere specifik. Tænk over, hvad kunder som dig søger efter, når du leder efter den perfekte til netop dit job.
Hvis det er billig tekstforfatter eller du har et helt andet fokus, så skriv det. Samme regel gælder som før. De bedste må stige til tops, de dårligste må blive i bunden og gå glip af en god omsætning.
Vælg din virksomheds ny bedste ven
Du skal selvfølgelig have flere faktorer med i dine overvejelser, end hvem der kommer øverst i søgefeltet. Prisen skal passe til din behov. Du skal føle dig tryg ved virksomheden. Og vigtigst af alt skal resultaterne komme hurtigt.
En god ide kunne være at sprede dine bestillinger. Vælg nogle forskellige bureauer og se, hvem du er mest tilfredse med.
Derudover skal du bare bruge dit kloge hoved. Hvis hjemmesiden er slidt, dårlig og ringe formuleret, hvordan skal de så kunne hjælpe dig.
Hvis ikke du finder den kvalitet, de lover på hjemmesiden, på tekstforfattervirksomhedens egen hjemmeside, så skrot dem. De lever af at hjælpe hjemmesider, hvorfor deres egen nødvendigvis må spille maks.