Sådan når du mere din virksomhed
28. maj 2022Du kender det sikkert. Du er selvstændig, og du ejer din egen lille virksomhed. Det er dig, der skal lave alt arbejdet selv i din virksomhed. Det er dig, der skal lave din markedsføring, og det er dig, der skal lave alt det administrative arbejde. Først når disse vigtige ting er overstået, har du tid til at arbejde for dine kunder.
Det betyder, at med alt dette ekstra arbejde, som trækker tid og energi væk fra dine kerneydelser, kan du let risikere at gå ned med stress.
Det kan derfor varmt anbefales, at du vælger at outsource nogle af de opgaver til en ekstern konsulent eller freelancer, som du ikke selv har tid til.
Men hvordan foregår dette i praksis?
Mød den virtuelle assistent
Mange virksomhedsejere og soloselvstændig har stor glæde af at arbejde sammen med en såkaldt ’virtuel assistent’. Dette er en person, som arbejder remote for dig i din virksomhed, og som tager sig af de opgaver, som du hverken selv har lysten til eller det rette skillset til.
Mange virtuelle assistenter udfører primært administrativt arbejde for deres klienter. Der er dog også mange, som har en teknisk baggrund, og som derfor kan hjælpe dig med at få teknikken på din hjemmeside og det tekniske setup i din virksomhed til at virke bedre.
Fordelen for dig ved at outsource opgaver af denne karakter er selvfølgelig, at du sparer tid og kan koncentrere dig om det, som du er bedst til, og som skaber større omsætning i din virksomhed.
En virtuel assistent kan hjælpe dig med mange typer af opgaver i dit firma og din dagligdag. Du kan også læse mere om at samarbejde med en virtuel assistent ved at følge linket.
I det følgende har vi dog opsummeret nogle af de opgaver, som en virtuel assistent typisk påtager sig.
Uddeleger disse opgaver
Mange af de ensartedeopgaver, som du udfører i din dagligdag i dit firma, kan du med fordel udlicitere til din freelancer.
Nogle af de mest typiske opgaver at give fra dig er opgaverne med at opdatere din hjemmeside, udarbejde SEO-optimeret indhold til din hjemmeside samt stå for dele af din online markedsføring. Andre opgaver kunne også være at udarbejde blogindlæg til din hjemmeside og indlæg til enten dine nyhedsbreve eller til de sociale medier.
Dette er forskellige typer af opgaver, som du ikke burde bruge din dyrebare tid i din virksomhed på selv.
Hvis du har behov for hjælp til den administrative del af dit arbejde, kan du også hyre en virtuel assistent, som har dette fokus. Så vil du kunne få hjælp til at besvare telefonen, sende mails og booke møder. Mulighederne er mange, hvis du er klar til at uddelegere en del af dit arbejde.