Rebranding af HUSET Middelfart

7. august 2022 Slået fra Af ad-mi-nist
Rebranding af HUSET Middelfart

HUSET Middelfart er et dansk konferencecenter, der blev grundlagt i 1968. HUSET er arkitekttegnet af arkitekt Kjeld Kjeldsen. HUSET har derfor rødder i byggeriet, og lokalerne i HUSET er ligeledes opkaldt efter kendte danske arkitekter. 

 

Nyt design og rebranding 

 

HUSET er traditionelt og har kørt det samme design i mange år. HUSETs signaturfarve er en teglrød, der i mange år har været et stort kendetegn for HUSET – men det ændres nu, hvor HUSETs design og visuelle udtryk ændres fuldkommen. HUSETs nye brandfarve er en dejlig mørkegrøn, som signalerer flere af HUSETs kerneværdier – heriblandt deres passion for bæredygtighed og de smukke naturomgivelser, som HUSET ligger i. 

 

Det betyder også at HUSET indvendig får nyt design – der er nemlig mange plakater og andet materiale, der skal omdesignes, så det passer med de nye farver og det nye visuelle udtryk. Det gælder også diverse merchandise, som for eksempel paraplyer til gæster, nøglekort til værelserne og nøglesnore til personalet. 

 

Adskillelse af brands

 

HUSET Middelfart fungerer som konferencecenter – men har også altid delt matrikel med Danmarks største byggeudstilling. Før rebrandingen gik både konferencecenteret og byggeudstillingen under navnet HUSET Middelfart, men som et led i rebrandingen, er de to brands blevet adskilt. Det betyder, at byggeudstillingen fremadrettet går under navnet Byggecentrum, mens konferencecenteret fortsat hedder HUSET Middelfart.

 

Der er flere årsager til, at de to brands nu bliver adskilt. For det første, så har de to forretningsområder to forskellige målgrupper, hvorfor det giver mening at adskille de to. Derudover, så er navnet Byggecentrum kendt i branchen – for Byggecentrum er et gammelt navn for Molio, som er den erhvervsdrivende fond, der administrerer både HUSET Middelfart og Byggecentrum. 

 

Til trods for at de to brands er adskilt, så har de stadig ligheder – for de to forretningsområder deler fortsat matrikel, og der er brug for en form for samhørighed på trods af, at de to forretningsområder er adskilte. Her har man blandt andet valgt, at Byggecentrum benytter den samme signaturfarve, og også den samme font til grafisk materiale. Dog i et mindre omfang end hos HUSET – så de to brands ikke forveksles. 

 

Design af hjemmesider

 

I forbindelse med rebrandingen har det også været nødvendigt at lave to helt nye hjemmesider – da de førhen delte én. De to nye hjemmesider er designet fra bunden og spiller sammen med den nye brandguide, der er blevet lavet for både HUSET Middelfart og Byggecentrum. 

 

Det betyder at det nu er nemmere for gæsterne – både i HUSET og i Byggecentrum at navigere på hjemmesiderne og finde lige præcis det, som de leder efter. Målet med de to hjemmesider er netop, at det skal være nemmere for brugerne at finde lige præcis det de leder efter – uanset om de skal booke en konference, eller om de skal forbi Byggecentrum og samle inspiration til deres næste byggeprojekt.